[Magazin - Mikepércs Önkormányzat

Képgaléria

Testvértelepülésünk diákjai Mikepércsen

2009. aug. 26.

Második alkalommal szerveztük meg   a nyári jutalomtábort Mikepércsen, melyre a Nagygalambfalvi iskola 22 diákja kapott meghívást.  Szeretnénk, ha ez a jutalomút hagyománnyá válhatna, és ezentúl minden évben meghívhatnánk a Nagygalambfalvi iskola tehetséges, az adott évben kimagasló teljesítményt nyújtó diákjait.

2005. augusztus 13-án került sor Mikepércs testvér-települési szerződésének aláírására az Erdélyben lévő Nagygalambfalva községgel. Az évek során kapcsolatok, barátságok alakultak ki a két település lakói között, különösen igaz ez a fiatalokra, akiknek  az elmúlt négy évben számtalan közös programot szerveztünk (biblia ismereti vetélkedő, jutalomtábor, versmondó verseny, kirándulás stb.) Az évek során a barátságok elmélyültek, alig várják, hogy találkozhassanak, és bizony a búcsú pillanatai néha könnyesek. Az idei évben ismét  találtunk alkalmat a találkozásra, a felhőtlen együttlétre a mikepércsi és nagygalambfalvi gyerekek között.

A program sikerét, és a hétvége felejthetetlenségét mi sem bizonyítja jobban, mint a vendég gyerekek élménybeszámolói:

(A diákok élményeiről készült fotók megtekinthetők a Képgalériában.)

Keresztély Tímea:
"A kirándulás egy nagy élmény volt számunkra. Alig vártuk, hogy induljunk. 2009. július 16-án indultunk és egy fárasztó út után megérkeztünk Magyarországra. A családok már nagy szeretettel vártak bennünket, az egész délutánt velük töltöttük. Másnap 8:30-kor a nyíregyházi vadasparkba mentünk, ahol sok szép és különleges állatot láttunk. A vadaspark és az ebéd után, ami nagyon finom volt, visszaindultunk Mikepércsre. Este korzó volt, ahol nagyon tetszettek az előadások. Szombaton 10-től játszóház volt Mikepércs főterén. Az ebéd után Debrecenbe utaztunk, ahol megnéztük a Déry Múzeumot. Nagyon tetszett az egyiptomi és a Munkácsy kiállítás. Az esti program ismét a korzó volt. Vasárnap együtt töltöttük a délelőttöt a családokkal. 13:30-kor indultunk Debrecenbe az élményfürdőre. Nagyon jól éreztem magam. Este szalonnát sütöttünk, másnap pedig fájó szívvel búcsúztunk a családoktól."
Nagy Hunor:
"2009. júl. 16-án indultunk Mikepércsre. Mikor odaértünk már vártak a vendéglátó családok. Pénteken délelőtt indultunk Nyíregyházára, ahol meglátogattuk a vadasparkot. Nagyon sok érdekes állatot láttunk itt. Ebéd után visszatértünk Mikepércsre. Este kimentünk a korzóra és megnéztünk sok szép műsort. Szombaton délelőtt részt vettünk a főtéren megrendezett kézműves foglalkozáson. Nagyon sok érdekes dolgot tanultunk ott. Délután Debrecenbe utaztunk, ott meglátogattuk a Déry Múzeumot. Itt érdekes dolgokat láttunk, ami felejthetetlen marad számunkra. Vasárnap délelőtt a fogadó családoknál voltunk, sokat beszélgettünk és megismerhettük vendégfogadó szeretetüket. Délután a debreceni élményfürdőn voltunk, ami kellemes befejezése volt az ottlétünknek. Hálás köszönet mindazoknak, akik ezt a kirándulást megszervezték."
Feleki Krisztina:
"Nagygalambfalváról csütörtökön reggel  7-órakor indultunk. A kirándulás nagyon jó volt, de sajnos nagyon hamar eltelt. Az út egy kicsit hosszú és fárasztó volt, de ahogy megérkeztünk, elszállásoltak családokhoz és már mehettünk is pihenni. Másnap a vadasparkba mentünk, ahol sok érdekes állatot láttunk. Megebédeltünk és mentünk vissza Mikepércsre. Amikor este elkészültünk, indultunk a korzóra. Szombaton 10 órakor játszóház volt, majd az ebéd után a Déry Múzeum volt a soron. Vasárnap reggel templomban voltunk, utána ebédeltünk a családdal, majd az élményfürdő következett. Este szalonnasütés volt és másnap reggel indultunk haza."
Szakács Anita:
"Nagyon izgatott voltam, mert én még csak most voltam először Mikepércsen. Nagyon vártam a csütörtök reggelt. 7 órakor indultunk a központból.  Délután 17 órakor érkeztünk meg. A mikepércsiek nagy izgalommal vártak. Bementünk a Művelődési házba és tudatták velünk, hogy melyik családnál leszünk elszállásolva. Este kimentünk a főtérre ismerkedni. Sokat beszélgettünk és sok jó barátot szereztem. Másnap reggel  8:30-kor indultunk a Nyíregyházi vadasparkba. Tűzött a nap, ezért fárasztóra sikerült az egész, megnéztük a fókákat és még sok más érdekes állatot láttunk. Este kimentünk a korzóra, ahol nagyon sok szép néptáncot láttunk és népdalt hallottunk. Szombaton elmentünk Debrecenbe a Déry Múzeumba, ahol a legnagyobb látványosság a múmia volt. Este kimentünk a korzóra, ahol egy operett előadást néztünk meg, a címe Marica grófnő volt. A vasárnapot várta mindenki a legjobban, a debreceni élményfürdőn voltunk. Fantasztikus élményekkel jöttem haza. Nagyon jól szórakoztam, remélem jövőre is elmehetek."

A programot támogatta: a Hajdú-Bihar Megyei Közoktatási Közalapítvány és a Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat.

Köszönjük a gyermekeket fogadó családok önzetlen segítségét!

Hírek   |   Település   |   Önkormányzat   |   Letöltések   |   Képgaléria   |   Vendégkönyv