2013. dec. 09.
Álláskeresés
a közösségi oldalakon
Hazánkban
a közösségi média felhasználóinak száma évről évre
növekszik. A SocialTimes internetes oldal legfrissebb
(2013.08.16) statisztikája szerint Magyarországon az aktív
Facebook felhasználók száma például meghaladja a 4.600.000 főt.
Ez a szám már önmagában is elegendő, hogy ne hagyjuk figyelmen
kívül a közösségi médiában rejlő lehetőséget az
álláskeresés terén, pedig még csak az első közösségi oldalt
említettük.
Akadnak
is már, akik mernek és próbálnak élni a közösségi oldalak
kínálta lehetőséggel, de sajnos csak igen kevesen alkalmazzák
jól ezt a technikát.
Mi
a hiba?
Gyakran
látni szépen megfogalmazott, olykor szívhez szóló hirdetéseket
álláskeresőktől, de legtöbbször csak magát a tényt közlik
benne, hogy állást keresnek. Mi ezzel a baj? Képzeljük csak el a
szituációt! Egyik ismerősünk közzé tesz egy ilyen hirdetést
például a Facebookon, és ezt meglátva nagyon szeretnénk rajta
segíteni, de épp nem tudunk számára semmilyen lehetőséget
ajánlani. Ellenben megosztjuk ezt a többi ismerősünkkel is, hátha
ők tudnak segíteni. Azonban, ha egy ilyen hirdetés a sokadik
személytől jut el egy lehetséges munkaadóhoz, aki tegyük fel,
szívesen alkalmazná a szóban forgó álláskeresőt, hogyan tudná
őt megtalálni? Nem derül ki a neve, az elérhetőségei, hogy írni
lehessen neki, illetve az sem, hogy ha például Pécsen tudok ilyen
munkalehetőséget az érdekes lehet-e neki. Mert lehet, hogy épp
debreceni… A legtöbb közösségi oldalon „hirdető”
álláskereső ezért nem jár sikerrel. Ha nem adja meg pontosan,
mit vállal, hol vállalja, nem fogja senki elkezdeni kérdezgetni.
Mert a közönség lusta erre, a munkáltatónak pedig egyszerűen
ideje sincs rá.
Mi
álljon akkor egy netes munkakereső hirdetésben?
Mindenképpen
írjuk le, milyen munkát, hol, milyen időbeosztással (délelőttös,
délutános, egész napos, bejárós, alkalmi stb.) vállalnánk.
Természetesen az sem árt, ha néhány, a munkavállalás
szempontjából fontos információt leírunk magunkról, például
megváltozott munkaképesség, GYES stb. Legyenek benne az
elérhetőségi adatok, de csak a legfontosabbak! Telefonszám,
e-mail-cím, illetve hol lehet érdeklődni további részletekről.
Természetesen a telefonszámon legyünk elérhetőek, a megadott
e-mail-címet pedig ellenőrizzük rendszeresen, hiszen egyébként
kár a hirdetést kiírni.
A fenti
információk híján a hirdetés aligha lesz sikeres
Hol
hirdethetek még?
Természetesen
a Facebook (www.facebook.com) mellett egyre több közösségi oldal
áll a felhasználók rendelkezésére. Hely szűke miatt itt csak a
legnagyobbakat említjük, azonban a teljes lista megtekinthető a
www.csat. hu weboldalon a cikk folytatásával együtt.
Magyar
nyelven: iwiw.hu
Angol
nyelven: linkedin.com, twitter.com, xing.com, bebo.com, myspace.com
…stb.
A
cikk itt még nem ért véget. Ha szeretné elolvasni a folytatást
is, látogasson el weboldalunkra (www.csat.hu), ahol további
hasznos információkat is szerezhet az álláskeresésről!
Kövessen
minket a Facebookon is: www.facebook.com/csategyesulet