[Magazin - Mikepércs Önkormányzat

Főoldal
Keresés a weboldalban:

Képgaléria


A CSAT Egyesület munkaerőpiaci oldalai - 1. rész

2013. okt. 11.

Az iskolai végzettség nem csak egy papír

Az iskolapadban töltött idő munkaerő-piaci értékei

 

 

A diákok többsége a könnyű elhelyezkedés és a jobb karrierlehetőség reményében kezdi meg a tanulmányait. Munkavállalási tanácsadóként az a tapasztalatom, hogy ennek ellenére sok végzett tanuló az álláskeresési folyamatban nem jól képviseli az „oklevelét” és az iskolapadban töltött idejét.

Pedig a végzettség megszerzéséhez is rögös az út, amit tudatosan fel lehetne használni az álláskereséséi stratégiánkhoz. Nézzük a miérteket és a hogyanokat….

  1. A megfogalmazott karrierépítés

A munkáltató egy állásinterjún könnyebben dönt egy érdeklődő mellett, ha az elkötelezett, motivált és lojális munkaerőnek tűnik. Ezeket a tulajdonságainkat egyszerűen lehet bizonyítani magunkról: be kell mutatni, hogy már gyerek/fiatal korunk óta tudatosan erre a pályára készültünk, ezért választottuk ezt a szakmai képzést és a karrierünk csúcsaként csak ezt a munkáltatót tudjuk elképzelni.

Interjúhelyzetből egy példa: Már gyerekkoromban is boltosdit játszottunk a barátnőimmel, és amikor anyukámmal vásárolgattunk mindig figyeltem az eladókat is, hogy hogyan is csinálják. A szakmaválasztásomnál egyértelmű volt, hogy a bolti eladó OKJ-s végzettséget szerzem meg. Mivel szeretek vásárlókkal törődni, ezért egy olyan kisboltban tudnám legjobban kamatoztatni a képességeimet, mint az Öné.

  1. Iskolai kapcsolatrendszer

A képzés alatt nem csak ezért érdemes ’jótanulónak’ mutatkozni, hogy sok ötöst söpörjünk be, hanem azért is, mert sok oktatónak, tanárnak van saját cége/vállalkozása vagy nagyobb kapcsolatrendszere releváns munkáltatókhoz, így egy-egy ajánlás vagy egy-egy konkrét munkáltatói elérhetőség különösen jól jöhet nekünk az álláskeresés idején.

A gyakorlati helyen fokozottan figyelni kell a jó benyomás keltésre, mert a munkáltatóknál az egyik leghatékonyabb/legsikeresebb/legnépszerűbb munkaerő-kiválasztási forma a gyakornokok közül véglegesíteni a leendő munkatársat.

Az osztálytársakban rejlő segítői készséget se becsüljük alá, hiszen – ha esetleg – ő hamarabb elhelyezkedik, már ott dolgozóként, könnyebben be tud ajánlani minket.

  1. Képzés, mint „munkahelymegtartási” képességek fejlesztése

Az hogy napi több órát iskolapadban ülünk, hogy rendszeresen házi feladatokat írunk, hogy önállóan fel kell készülnünk és számot kell adni szakmai tudásunkról, hogy szimpátiát kell kialakítanunk a tanárainkban ez mind nagyon is hasonlít a munkahelyi szituációkra, légkörre. Az állásinterjúkon érdemes (leginkább a pályakezdők élhetnek ezzel a fogással) bemutatni, hogy mennyi és milyen szabályokat kellett betartanunk, hogyan alkalmazkodtunk a különböző váratlan helyzetekhez, hogyan jöttünk ki a különböző osztálytársainkkal, hogyan küzdöttük le a vizsgadrukkokat, stb…

Összességében elmondható, hogy számos munkaerő-piaci előnye van a képzésben töltött időnek, az álláskeresési folyamatot nagyban tudja segíteni … már csak ügyesen kell előnyünkre fordítani …

 

 

Eszik Édua

munkavállalási tanácsadó

 

...folytatása következik.

Hírek   |   Település   |   Önkormányzat   |   Letöltések   |   Képgaléria   |   Vendégkönyv
Minden jog fenntartva! 2009 Mikepércs Önkormányzata